ایکوپرس

ایکوپرس

شناسه خبر: ۱۱۲۵۷ شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴ تعداد بازدید: ۲۹۶۳ Print View

ایسیکو ، پیشرو درارائه خدمات صنعتی درکشور

در نیمه دوم دهه 70 به منظور تمرکز بر تولید و با هدف چابک‌سازی و چالاک‌سازی شرکت ایران‌خودرو ضرورت ایجاد شرکتی به عنوان متولی اصلی مدیریت پیمان و زنجیره خدمات لجستیک در دستور کار شرکت ایران‌خودرو قرار گرفت. در این راستا در سال 1379 شرکت پارک‌های صنعتی با هدف تامین نیازهای خدمات فنی و پشتیبانی ایران‌خودرو تاسیس شد

ایسیکو ، پیشرو درارائه خدمات صنعتی درکشور

در آبان‌ماه سال 1383 به واسطه ارتقای عملکرد شرکت، دانش کارکنان و حرکت به سوی جایگاه مدیریت پیمان به جایگاه مهندسی خدمات در زنجیره تامین خدمات و مهندسی هزینه خدمات، نام شرکت پارک‌های صنعتی ایران‌خودرو به شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران‌خودرو (ایسیکو) تغییر یافت.

هم زمان با گسترش حیطه فعالیت‌های ایسیکو در واگذاری ماموریت‌های جدید، این شرکت موفق شد در رویکرد نوین خود در حوزه خدمات صنعتی و برای تحقق ماموریت‌های محوله و نیز در جهت اصلاح فرآیندهای ارایه خدمات، گام‌های موثر و اثربخشی بردارد.

چشم انداز،‌ استراتژی و ارزش‌های سازمانی ایسیکو

در چشم انداز شرکت ایسیکو،‌ این شرکت به عنوان شرکتی پیشرو در ارایه خدمات صنعت در سطح کشور ترسیم شده است. با توجه به جهت‌گیری‌های استراتژیک شرکت ایران خودرو و برنامه‌ها و اولویت‌های کاری ابلاغ شده توسط ایران خودرو، کلیه فعالیت‌ها و اقدامات شرکت ایسیکو مطابق جهت‌گیری‌های استراتژیکی با محوریت ایران خودرو بنا شده است. مدیریت هزینه در حوزه فعالیت های مربوط به کلیه شرکت های عضو گروه صنعت ایران خودرو و سودآوری در حوزه فعالیت های خارج از گروه صنعتی ایران خودرو از جمله مهم ترین استراتژی های شرکت ایسیکو محسوب می شود. ارزش افزایی برای ذی‌نفعان (مشتریان، کارکنان، تامین‌‌کنندگان، سهام‌داران و جامعه)، مدیریت توسط فرآیندها، موفقیت از طریق کارکنان، پرورش خلاقیت و نوآوری، مسوولیت پذیری برای آینده‌ای پایدار نیز به عنوان ارزش های سازمانی این شرکت شناخته شده است.

اهم ماموریت و فعالیت های تعیین شده ایسیکو

 شرکت ایسیکو با تکیه بر شبکه توانمند تامین و به پشتوانه تجربه و دانش فنی، در زمینه تامین و ارایه خدمات لجستیک و حمل و نقل، پشتیبانی، نگه‌داری و تعمیرات سایت‌های صنعتی و خدمات مشاوره‌ای،‌ مطابق با الزامات مشتریان فعالیت می‌کند.

اولویت اصلی شرکت ایسیکو ارایه خدمات به شرکت ایران خودرو و سایر شرکت‌های عضو گروه صنعتی با هدف مدیریت هزینه است و ارایه خدمات به شرکت‌های خارج گروه را با هدف سودآوری مدنظر قرار داده است. از مهم ترین ماموریت هایی که به شرکت ایسیکو محول شده است می توان به خدمات لجستیک و حمل ‌و نقل (ریلی، جاده‌ای، دریایی و ترکیبی) شامل: حمل خودرو به داخل (حمل مواد، قطعات، محصولات وارداتی)، حمل خودرو به خارج (حمل مواد، قطعات، محصولات صادراتی)، حمل ‌و نقل داخلی مواد، قطعات و محصولات در سطح گروه صنعتی، حمل خودرو به نمایندگی‌های تهران و شهرستان، حمل خودروهای تجاری در داخل سایت و پارکینگ‌های اقماری و همچنین لجستیک درون کارخانه‌ای اشاره کرد.

شرکت ایسیکو در زمینه خدمات پشتیبانی سایت های صنعتی نیز فعالیت می کند. در این زمینه می توان از خدمات عمومی و شهری (غذا، نظافت، فضای سبز، آتش‌نشانی و...)، خدمات ایاب و ذهاب، خدمات تامین و توزیع حامل‌های انرژی، فروش اقلام مازاد، خودرو و ضایعات صنعتی مشتری، خرید اقلام غیرتولیدی و غیر تخصصی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز مشتری (ستادی‌ ـ‌ تولیدی) نام برد.

ارایه خدمات نگه‌داری و تعمیرات سایت‌های صنعتی نیز از ماموریت ها و شرح وظایف اصلی شرکت ایسیکو محسوب می شود. نگه‌داری و تعمیرات تجهیزات تولیدی و غیرتولیدی، نگه‌داری و تعمیرات ساختمان و تاسیسات و نگه‌داری و تعمیرات تجهیزات حمل‌ونقل و لجستیک از جمله موارد خدمات نگه‌داری و تعمیرات شرکت ایسیکو به حساب می آید.

از دیگر سرفصل های ماموریت شرکت ایسیکو می توان به خدمات مشاوره‌ای در زمینه خدمات صنعتی اشاره کرد که در این زمینه نیز شرکت ایسیکو کارنامه درخشانی دارد.

ایسیکو، شرکت برتر در فروش

ایسیکو طی یک دهه فعالیت در حوزه مهندسی خدمات صنعتی کشور، سه سال پی در پی موفق شد در جمع 100 شرکت برتر منتخب سازمان مدیریت صنعتی کشور در شاخص فروش و درآمد قرار گیرد. این شرکت ضمن دارا بودن منابع مالی مناسب، بدنه کارشناسی متخصص و تکنولوژی بالای فنی و مهندسی، قادر به ارایه پکیج کامل خدمات صنعتی به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در سطح کشور است.

اولویت در ارایه خدمات به ایران خودرو

شرکت ایسیکو به عنوان مدیر در زنجیره تامین پشتیبانی تولید و تامین خدمات غیر تولیدی، فعالیت‌های پشتیبانی و خدماتی خود را با اولویت شرکت ایران‌خودرو ارایه می‌کند. از آن‌جایی که استراتژی شرکت ایسیکو برون سپاری فعالیت ها و مدیریت بر پیمان سپاری است، بخش عمده‌ای از خدماتی که به شرکت ایران خودرو ارایه می کند، از طریق عقد قرارداد با پیمان‌کاران ذی‌صلاح صورت می گیرد.

رضایت مشتریان خط قرمز شرکت ایسیکو

شرکت ایسیکو به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مهندسی و خدمات صنعتی در سطح کشور همواره سعی بر آن داشته تا ضمن ارایه خدمات مطلوب به مشتریان، به منظور اندازه گیری رضایت مشتریان، به صورت ادواری و برنامه‌ریزی شده، خدمات ارایه شده را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده و نتایج این ارزیابی را در جهت بهبود عملکرد خود مورد استفاده قرار دهد.

 برگزاری نظرسنجی، ارایه فرم نظرخواهی به مشتریان، دریافت دیدگاه مشتریان از طریق سیستم پیامک از جمله کانال های ارتباط با مشتری است که شرکت ایسیکو درجهت بهبود خدمات، از آن استفاده می کند. در چند سال اخیر ارزیابی خدمات در قالب نظرسنجی از مشتریان انجام شده است که از آن جمله می توان به ارزیابی خدمات سرویس‌های ایاب و ذهاب، ارزیابی خدمات سرویس‌های داخلی، سنجش رضایت پیمان کاران، سنجش سلامت کارکنان ایران‌خودرو، ارزیابی عملکرد حمل خودرو به شهرستان‌ها، ارزیابی عملکرد حمل خودرو به نمایندگی‌های تهران، ارزیابی خدمات ارایه غذا، ارزیابی برگزاری مزایده خودرو، سنجش رضایت کارکنان از اعزام به مشهد مقدس، سنجش رضایت کارکنان از اعزام به مجتمع نوشهر، ارزیابی خدمات نظافت صنعتی سالن‌های تولیدی، ارزیابی خدمات نت تاسیسات حرارتی و برودتی و ارزیابی خدمات نت تجیهزات غیر تولیدی اشاره کرد.