پایگاه اطلاع‌رسانی گروه صنعتی ایران خودرو

ایکوپرس

شناسه خبر: ۱۲۲۹۷ سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱ تعداد بازدید: ۲۴۸۴ Print View

ارایه تصویری نو از اراده گروه صنعتی ایران خودرو

وقتی حرکت در راه تعالی و توسعه راهبرد انتخابی یک تولید کننده باشد، وقتی گام‌زدن در مسیر اشتهار به عنوان یک خودروساز خوش‌نام هدف یک گروه صنعتی باشد، وقتی بنا باشد ایران خودرو خود را میهمان خانه همه هم‌وطنان بداند، باید فرصت‌ها را غنیمت شمرده و پیش‌گام برای حضور در هر عرصه و همایش درخوری باشد.

ارایه تصویری نو از اراده گروه صنعتی ایران خودرو

با این رویکرد شاید حضور در نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی تبریز فرصت درخششی دیگر برای گروه صنعتی ایران خودرو بود تا بتواند با ارایه تصویری نو از توانمندی‌ها و دستاوردهایش خود را به داوری حاضران در این نمایشگاه بسپارد.

از آن‌جایی که گروه صنعتی ایران خودرو، عزم خود را جزم کرده که با حرکتی نو در مسیر خودروساز شدن با ایجاد تنوع در تولیدات، ارتقای کیفیت محصولات، متنوع کردن روش‌های فروش، همکاری با شرکای معتبر جهانی، ارایه خدمات مطلوب درسطح استانداردهای روز دنیا و جلب رضایت مشتریان، گام های اساسی در این راه بردارد، ضروری است که هر حوزه یا بخش از این امور را در چارچوبی برنامه‌ریزی شده، طراحی کرده و به اجرا درآورد. بنابراین حضور در نمایشگاه بین المللی صنعت خودروی تبریز فرصت مغتنمی بود که این گروه صنعتی توانست به بخشی از اهداف استراتژیک خود دست یابد.  به علاوه این نمایشگاه محل تلاقی مشتریان به عنوان مخاطبان غایی و تولیدکنندگان نیز بود. چنین تعاملی خود به خود موجب افزایش مسوولیت‌‌پذیری و در نهایت ارایه خدمت با کیفیت‌تر به مشتریان و مخاطبان می شود.  

نمایشگاه هجدهم

هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی تبریز از 22 تا 25 مهر 93 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز و با مشارکت بیش از 245 شرکت ایرانی و خارجی از ترکیه، آلمان، انگلیس، چین، کره جنوبی، تایوان، بلاروس و ژاپن برگزار شد. در آیین گشایش این نمایشگاه معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت، فرماندار تبریز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، معاون استان‌داری، نمایندگان  مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو حضور داشتند.

برندسازی

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مراسم گشایش هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودروی تبریز و رونمایی از پنج محصول جدید ایران خودرو بر برند سازی تاکید کرده و گفته اعضای کمیسیون صنایع و معادن و مسوولان حوزه صنعت کشور به دنبال راه‌کاری برای ارتقای جایگاه خودروهای داخلی هستند.

وی براین باور است که زمانی که می توان خودروی با کیفیت در داخل تولیدکرد، واردات توجیهی ندارد و تولید خودروی غیر کیفی به همان اندازه به ضرر خودروسازی است که واردات بی رویه می تواند به آن لطمه بزند.

مهندس هاشم یکه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درجمع خبرنگاران حاضر درنمایشگاه بین المللی خودروی تبریز،(داخلی و خارجی) نقشه راه جهانی شدن ایران خودرو و عرضه محصولات جدید و همکاری با شرکای خارجی را ترسیم کرد.

اولویت اصلی

اولویت اصلی گروه صنعتی ایران خودرو توسعه محصول است و محصولاتی را عرضه خواهد کرد که به دست تواتمند فرزندان این مرزو بوم ساخته می شود. درکل اولویت ما تولید محصولات داخلی و اروپایی است که بیش از 90 درصد از سبد محصولات ایران خودرو را شامل می شود.

توسعه همکاری

این گروه صنعتی، علاوه بر توسعه همکاری با شرکت های خارجی از جمله پژو و رنو به دنبال شریک تجاری دیگری به غیر از شرکت های آسیایی و حتی اروپایی است.

همکاری با چین در اولویت نخست ایران خودرو قرار ندارد ولی نمی توان کشوری که در سال گذشته 20 میلیون خودرو تولید کرده را نادیده گرفت. تنها 10 درصد از سبد محصولات ایران خودرو به چینی ها اختصاص خواهد داشت. 

ارایه خدمات مطلوب

براساس برنامه تدوین شده، گارانتی محصولات  به سه سال و گارانتی نیروی محرکه به پنج  سال افزایش می یابد و مشتری از ما  انتظار دارد خودروی با کیفیت دریافت کند بنابراین تا کیفی شدن خودرو و به دست آوردن رضایت مشتری، هنوز راه باقی مانده است.

راهبرد

از نیمه دوم سال 94  قرار است، هر شش ماه یک محصول جدید و هر سه سال یک خانواده موتور تولید شود که البته این محصول ترکیبی از محصولات داخلی و خارجی است.

عرضه محصولات جدید

خودروی رنو کلیو و کپچر دو محصول فرانسوی درهجدهمین نمایشگاه بین المللی خودروی تبریز با حضور مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران خودرو و رییس کمیسیون صنایع و معادن و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

رنو کلیو یک خودروی روز جهانی  و برخوردار از فن آوری های پیشرفته، در سال 2005 رتبه پنج ستاره موسسه استاندارد «یورونکپ» را دریافت کرده و در سال های 1991 و 2006 به عنوان خودروی سال انتخاب شده است. این خودرو به موتور 1200 سی سی با 16 سوپاپ و فن آوری های برتر جهان مجهز است.

رنوکپچر نیز چهار کیسه هوای ایمنی، موتور چهارسیلندر خطی با توربوشارژر و گیربکس اتوماتیک دو کلاچه دارد و یک کلاس از رنو کلیو بزرگ تر است، رنو کلیو دو در و رنو کپچر چهار در دارد. مصرف سوخت هر دوی این خودروها زیر هفت لیتر در 100کیلومتر است.همچنین ایران خودرو دو سواری شرکت دانگ فنک با نام های اس. سی. و اچ. سی. را نیز در نمایشگاه تبریز به نمایش در آورد. مدل جدید کلاس سواری بنز E250 هم توسط شرکت ستاره ایران در نمایشگاه تبریز عرضه شده بود.

موبایل اپلیکیشن ایران خودرو

همچنین اپلیکیشن گروه صنعتی ایران خودرو که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد به اطلاعات ایران‌خودرو دسترسی داشته باشند در هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودروی تبریز رونمایی شد. این اپلیکیشن با هدف دسترسی دایم مشتریان به ایران‌خودرو و نزدیک شدن ارتباط  میان این دو معرفی شده و عکس ها، مشخصات فنی و کاتالوگ محصولات، نشانی و شماره تلفن نمایندگی‌ها، آخرین وضعیت فروش و اخبار مختلف گروه صنعتی ایران خودرو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ایران‌خودرو نخستین خودروساز ایرانی است که به توسعه اپلیکیشن موبایل اقدام کرده و برای این کار، اپلیکیشن‌های موجود خودروسازان بزرگ جهان مانند ب‌ام‌و، بنز، پژو و تویوتا را مورد بررسی قرارداده و نسخه مناسب خود برای ایران را طراحی کرده است.

پایگاه اینترنتی ایران‌خودرو به نشانی www.ikco.com  این اپلیکیشن را در دسترس کاربران قرار داده و آنان می‌توانند آن را دانلود کنند.

سرویس طلایی امداد خودرو ایران

در این نمایشگاه نیز خدمات جدید امداد خودرو ایران از جمله گلدن سرویس و ریید سرویس رونمایی شد.

در طرح سرویس طلایی، مشتری با شماره امداد خودرو ایران 096440 تماس می گیرد و کارشناس امداد به محل مورد نظر مشتری مراجعه کرده و خودرو را تحویل می گیرد. سپس خودرو سوار خودرو را به یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو حمل می کند و پس از انجام سفارش مشتری، کارواش شده به محل مورد نظر ایشان تحویل داده می شود.

رپید سرویس به عنوان طرح ویژه برای خریداران محصولات ایران خودرو تا یک ماه پس از تحویل خودرو برای جلب رضایت مشتریان به صورت فوری انجام می شود.

خدمات ایساکو

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودروی تبریز ضمن آشنا کردن مشتریان با قطعات تقلبی، طرح «اصل بخرید» را به اجرا در آورد و دارندگان محصولات ایران خودرو را با قطعات اصلی آشنا کرد. شش دوره آموزش فنی در روزهای اول تا چهارم نمایشگاه از ساعت‌های 7:30 تا 8 و 8:30 تا 9  برگزار و ویژگی‌های فنی و نحوه نگه‌داری از خودروهای رانا، تندر، سوزوکی و 207 به مشتریان آموزش داده شد.

پسند دیدارکنندگان

براساس نظرسنجی انجام شده در نمایشگاه  مذکور تبریزی ها، رنو کلیو و رنوکپچر را از نظر زیبایی، مدرن بودن و کیفیت به روز پسندیدند و بعد از آن خودروی دنا و محصول جدید دانگ فنگ نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. خودروی دنا به دلیل قیمت مناسب، کیفیت بالا و همچنین زیبایی در بین محصولات داخلی، بیش‌ترین نمره را به خود اختصاص داد و بنز E250 نیز به دلیل امکانات بالا، در بین افراد با توان بالا جایگاه خوبی به دست آورد.

مهر تایید بر تنوع و نوآوری

آن‌چه در این نمایشگاه عرضه شد، نتیجه پی‌گیری و مذاکراتی است که باوجود تداوم برخی محدودیت‌ها توانسته‌ایم در تعامل با خودروسازان معتبر جهانی به ثمر برسانیم. درک نیازهای متنوع هم‌وطنان‌مان ما را بر آن داشته است تا به منظور پاسخ‌گویی هر چه بهتر، سبد محصولات خود را با سازندگان معتبر بین المللی توسعه دهیم و در ادامه راه خود به منظور ارایه محصولات ایمن، متنوع و روزآمد شده سرمایه‌گذاری کنیم. برای ما جای بسی امیدواری است که مردم خطه آذربایجان در نمایشگاه تبریز مهر تاییدی بر تنوع و نوآوری محصولات گروه صنعتی ایران خودرو زدند.