پایگاه اطلاع‌رسانی گروه صنعتی ایران خودرو

ایکوپرس

شناسه خبر: ۱۲۸۴۱ سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ تعداد بازدید: ۱۸۴۴ Print View

حضور ایران خودرو در بازار شاسی بلندها با عرضه هایما S7 ادامه خواهد یافت

نماینده ایران خودرو در بازار شاسی بلندها

بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه حالا در آستانه عرضه دومین محصول شاسی بلند خود به بازار قرار دارد. هایما S7 آماده است تا وارد کارزار رقابت با حریفان شود.

نماینده ایران خودرو در بازار شاسی بلندها

بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه حالا در آستانه عرضه دومین محصول شاسی بلند خود به بازار قرار دارد. هایما S7 آماده است تا وارد کارزار رقابت با حریفان شود. شرکت هایما که در سال 1992 تاسیس شده است، همواره در مشارکت با شرکت مزدای ژاپن موفق عمل کرده و خودروی S7 حاصل این همکاری است.  این خودرو که بر روی پلاتفرم مزدا CX-7 بنا شده، در خطوط پیشرفته کارخانه ایران خودروی خراسان ساخته می شود.

خوش سیما

در طراحی ظاهری این خودرو می‌توانید خطوطی سیال را ببینید که با استفاده از زوایای نه چندان تند، نمایی پخته و در عین حال هیجان انگیزی را ایجاد کرده‌اند. رگه‌های از سبک طراحی مزدا شریک تجاری هایما نیز در طراحی این خودرو دیده می‌شود که به شکلی استادانه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. چراغ‌های جلو با گرافیک زیبا و دِی لایت‌هایشان در ترکیب با حجم پردازی گل گیرها هارمونی خوبی در طرح ایجاد کرده‌اند. درست در بالای چراغ‌های جلو و از روی در محفظه موتور، تورمی آغاز می‌شود که با حرکت به سمت عقب از پایین ستون A عبور کرده و خط شانه خودرو را تشکیل می‌دهد و از زیر ستون‌های B ,C گذشته و تا ستونD در انتهای خودرو ادامه می‌یابد. سپر جلو نیز در تناسب با طرح چراغ‌ها دارای دو بخش چند ضلعی در کناره هاست که چراغ‌های مه شکن را میزبانی می‌کنند.

خودروی S7 در نمای کناری هم خوش تراش است. ترکیب حجم‌های روی رکاب، در‌های کناری و ستون‌ها مجموعا تداعی کننده ترکیب المان‌های دو سبک طراحی کره‌ای و ژاپنی است. در واقع در نمای کناری هم باید به طراحان این خودرو نمره قبولی داد، زیرا نمای کناری اصلا خسته کننده و تکراری نیست، اما نمای عقب کمی متفاوت است. در این قسمت سبک شکل دهی بدنه بیش تر با سبک خودروسازان اروپایی تناسب دارد. به خصوص در فرم دهی به چراغ های عقب می‌توان تاثیرات سبک آلمان ها را دید که البته زیبا هم از کار درآمده است. در پایین سپر عقب نیز دو خروجی اگزوز چهار ضلعی تعبیه شده است که چاشنی اسپرتی را به نمای عقب اضافه می‌کند. در کل طراحی این خودرو زیبا و جذاب است و در عین حال این هیجان بعد از مدتی فروکش نمی‌کند و خسته کننده نخواهد شد.

کابین

درون کابین خودروی S7 با تکیه بر مد روز در طراحی کابین و المان‌های مدرن شکل گرفته است. کیفیت مواد به کار رفته در کابین یک سر و گردن بالاتر از رقیبان بوده و همچنین علم ارگونومی ( ارتباط منطقی اجزا با هم ) در جای جای کابین قابل لمس است. در بالاترین نقطه یک نمایشگر هفت اینچی لمسی قرار دارد که اطلاعات مختلفی را برای سرنشینان به نمایش می گذارد. همچنین تصاویر دوربین دید عقب و پخش DVD توسط سیستم صوتی نیز در همین نمایشگر قابل مشاهده است. سیستم صوتی خودرو شش بلندگو دارد که می‌توانند به خوبی کابین را پوشش دهند. کابین S7 به چهار ایربگ راننده، سرنشین و جانبی مجهز است. آیینه‌های جانبی در این خودرو برقی و مجهز به گرم کن هستند. ضمنا این آیینه‌ها به دلیل وسعت دیدی که در اختیار راننده قرار می‌دهند، امکان  جا به جایی و پارک کردن خودرو در فضاهای کوچک را مهیا می‌کنند.

آیینه وسط نیز در این خودرو می‌تواند هنگام دنده عقب رفتن فاصله خودرو با مانع را برای سرنشینان به نمایش بگذارد. همچنین می‌توانید میزان باد لاستیک‌ها را به کمک سامانه TPMS در همین آیینه ببینید. از جمله امکاناتی که S7 را نسبت به دیگر رقیبان متمایز می‌کند، سیستم ره یاب ماهواره ای است. به طوری که بسیاری از خودروهای گران قیمت بازار نیز فاقد این سیستم هستند، اما در خودروی S7 و چند محصول دیگر ایران خودرو می‌توانید از این امکان با جدید‌ترین نقشه‌ها و مسیرها استفاده کنید.

خودروی S7 مجهز به فرمان برقی است که باعث می‌شود دقت در سرعت‌های مختلف به صورت اتوماتیک تنظیم شود و این مهم ایمنی حرکت به خصوص در سرعت‌های بالا را افزایش می دهد. همچنین صندلی ‌راننده به صورت برقی قابل تنظیم است که این امکان برای راننده در هشت جهت مختلف میسر است و به این ترتیب سرنشینان جلو و به خصوص راننده می‌توانند بهترین حالت ارگونومی را نسبت به زاویه دید برای خودشان ایجاد کنند. خودروی S7 برای سرنشینان جلو سیستم گرم کن صندلی را نیز در نظر گرفته است. سان روف برقی، چراغ‌های LED، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم ورود بدون کلید یا KeyLess و دکمه استارت( در مدل اتوماتیک)، شیشه شوی عقب، کروز کنترل(در مدل اتوماتیک)، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ که مجهز به ترمز ضد قفل ABS+EBD هستند، سامانه کمک ترمز BAS، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم پایداری ESP از دیگر امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو هستند. فهرست بلند بالای تجهیزات رفاهی و ایمنی، S7 را در رده شاسی بلندهای لوکس در بازار قرار می دهد و بعضی از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو را باید در خودروهای گران قیمت جست و جو کرد؛ در واقع می توان گفت خودروی S7 بالاترین آپشن ها را در مقایسه با رقبای خود دارد.

اعتماد فنی

این خودرو با پیشرانه چهار سیلندر مجهز به سامانه باز و بست متغیر سوپاپ‌ها  یا DVVT عرضه می شود. این پیشرانه چهار سیلندر دارای 16 سوپاپ برای تنفس بهتر است و می‌تواند با رسیدن به دور 6000 در دقیقه، قدرتی معادل 148 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد. ضمنا نمودار تست‌های فنی پیشرانه نشان می‌دهد در دور 4500، گشتاوری معادل 180 نیوتن متر زیر پدال گاز قرار می‌گیرد. خودروی S7 با دو گیربکس پنج سرعته دستی و پنج سرعته اتوماتیک (ساخت شرکت Powertech کره) وارد بازار می‌شود. همچنین مدل اتوماتیک دارای رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی بوده و مدل مجهز به گیربکس دستی هم از رینگ‌های 16 اینچی بهره می‌برد. این خودروی دیفرانسیل جلو با طول 4498 و عرض 1830 میلی متر، میتواند خودروی مناسبی برای خانوادهها باشد. مصرف سوخت ترکیبی مدل دستی 8.1 و مدل اتوماتیک 8.8 لیتر در 100 کیلومتر نشان میدهد که خودروی S7 در رده خودروهای اقتصادی بازار قرار دارد و استهلاک پایین این خودرو از مهم‌ترین نقاط قوت آن به شمار می رود. همان طور که اشاره شد S7 در کارخانه ایران خودروی خراسان ساخته می‌شود؛ یعنی درست جایی که یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای چندسال گذشته در کشور؛ سوزوکی گراند ویتارا ساخته شده است. در نتیجه قابل پیش بینی است که این خودرو با کیفیت بالا مونتاژ خواهد شد. ضمنا بزرگ‌ترین شبکه خدمات پس از فروش کشور متعلق به ایران خودرو نیز پشتیبان این خودرو  و خریدارانش خواهد بود.