پایگاه اطلاع‌رسانی گروه صنعتی ایران خودرو

ایکوپرس

گزارش

طراحی و تولید پلتفرم مشترک راهی برای خودرو سازشدن

استراتژی طراحی پلتفرم مشترک در حدود ۱۵ یا ۲۰ سال است که در جهان باب شده و از مزیت‌های بالایی برخوردار است که شامل متناسب بودن قیمت محصولات و افزایش سرعت دستیابی به تنوع در تولید خودروها است. در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ خودرو اهداف بسیاری برای خودروسازان درنظر گرفته شده است.

ایران خودرو پیشتاز در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

گروه صنعتی ایران خودرو که بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه و طلایه دار صنعت خودرو کشور به شمار می رود، توانسته در شاخص های مختلف تولید،‌ کیفیت،‌ خدمات پس از فروش و طراحی و توسعه محصول گام های مهمی را در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بردارد.

با عرضه محصول هایما اس 5 محقق می شود:

افزایش سهم ایران خودرو از کراس اوورهای بازار

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی با معرفی محصول جدید کراس اوور هایما اس5 درصدد است تا سهم خوداز بازار خودروهای شاسی بلند را افزایش دهد. طبق هدفگذاری ایران خودرو، در سال 1400، تا 25 درصد از محصولات شاسی بلند موجود در بازار متعلق به تولیدات این گروه صنعتی خواهد بود که در این راستا افزودن سالانه یک محصول شاسی بلند به سبد محصولات این شرکت برنامه ریزی شده است.

واکاوی کسب بالاترین رتبه خدماتی ایران خودرو در میان خودروسازان داخلی

هشتمین مقام اولی برای هشتمین دوره متوالی چگونه ممکن شد؟

ارایه نتایج ارزیابی دستورالعمل شرایط و ضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو امسال در حالی اعلام شد که بار دیگر و برای هشتمین بار متوالی شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو توانست در جایگاه نخست شرکت های خودروساز داخلی قرار گیرد.

ایران خودرو پیشگام در توسعه ارتباط با دانشگاه

ارتباط صنعت و دانشگاه ضرورتی انکارناپذیری است که تقویت آن موجب رشد و توسعه هر دو بخش خواهد شد. شکل گیری این ارتباط دو نیروی علم و صنعت را کنار یکدیگر قرار داده و موجب هم افزایی آنها می شود. ارتباط صنعت و دانشگاه در سراسر جهان دارای اهمیت است، از یک سو دانشگاه مولد علومی مورد نیاز صنعت است و از سویی دیگر بهره گیری از علوم دانشگاهی در صنعت منجربه رشد و بالندگی و ارتقای علمی کشور می شود.

با اجرای پروژه های متعدد کیفیت محقق شده است:

افزایش ستاره های کیفی محصولات ایران خودرو

افزایش کیفیت محصولات تولیدی از طریق بهبود مستمر در فرآیندها و زنجیره تامین و تولید، رکن اصلی فعالیت در ایران خودرو به شمار می رود . به ویژه در سال های اخیر با عبور از موضوع تیراژ تولید و دستیابی به سطح تولید یکنواخت و اقتصادی، ارتقای کیفیت و توسعه محصولات از محورهای اصلی فعالیت های ایران خودرو بوده است.

با هدف ارزآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد؛

افزایش صادرات ایران خودرو به بازارهای منطقه

رونق صنعت خودروسازی به عنوان یکی از مولفه های اصلی اقتصاد کشور موجب رشد شاخص های اقتصادی در سطح کلان می شود. تولید صادرات محور یکی از ارکان اصلی خودروسازی است که با مشارکت های بین المللی خودروسازان در حال تحقق یافتن است.

حرکت ایران خودرو در مسیر بی پایان کیفیت

اجرای پروژه های مختلف بهبود در حوزه محصولات ایران خودرو از زنجیره تامین تا فروش و خدمات پس از فروش در سال 95، منجر به افزایش رتبه کیفیت محصولات شده است. برهمین اساس سطح کیفی سوزوکی به چهار ستاره در سال 95 افزایش یافته و محصول پژو 206 نیز از سطح کیفی دوستاره در سال 94 به سه ستاره در سال 95 ارتقا یافته اند.

۴